perjantai 24. maaliskuuta 2017

TREENAAMISEN HURMOS

Ota FITNESS jo tänään osaksi elämää

Tänään oli vuorossa käsipäivä.
Ensin olin kehonhuoltotunnilla keppijumpan parissa joka kävi hyvin myös lämmittelystä.
Sen jälkeen menin salin puolelle hauiksia pumppaamaan.
Koska en vielä uskaltanut tehdä selkä- tai rintalihaksia niiden aiempien venähdysten takia niin käsittelyyn otin hauikset ja ojentajat sekä olkapäät.

Rytmijako oli tämänlainen:

Hauis vasarakäännöt x8 ja heti perään ojentajat kick-back x10
Ja koko paketti kolme kertaa peräkkäin.

Sen jälkeen
Pystypunnerrus x8 jonka perään takaolkapäät tangolla x8.
Jälleen kolme kertaa.

Sitten taas hauisten ja ojentajien kimppuun eli
Ojentajapunnerrus x6 ja heti perään Hauiskääntö tangolla x7
Tämä jaolla ojentajat x3 ja hauikset x2.

Lopuksi tein kevyemmillä painoilla sarjaliikettä olkapäille, eli alkuasento kädet vartalon vieressä ryhti suorana hartiat takana ja rinta auki, ensin vipunosto sivuille, siitä kädet suorina eteen, sen jälkeen suoraan ylös josta pystypunnerrus alas ja ylös, sen jälkeen taas palataan samaa liikettä takaisin eli kädet eteen, sivuille ja alas.

Tuota kun toistaa parin kilon painoilla kymmenenkin kertaa niin saa kyllä olkapäät tulille.
Varsinkin kun olin jo tehnyt käsitreenin siihen alle niin melko hervottomat ja kiviset käsivarret olivat.

Viimeisenä vielä tein nyrkkeilyliikkeitä, suoria ja koukkuja niillä kahden kilon käsipainoilla ja pyörittelin viitisen minuuttia keppiä ja käsivarsia muutenkin eri suuntiin jotta maitohapot ja kuona-aineet eivät jämähtäisi lihaksiin ja lihakset pääsisivät palautumaan paremmin.

Eli loppuverryttely on yhtä tärkeää kuin alkulämmittely!
Hieman eri syystä mutta lihasten kunto ja toimivuus on kyseessä kummassakin.

En voi olla hehkuttamatta oloa joka tulee kun saa tehtyä kunnon treenin.
Kehollisista asioista ei mikään vedä sille vertoja.
Visuaalisuuskin voi osaltaan sitä  tunnetta kasvattaa sillä oli ihan mahtavaa katsoa peilistä kuinka verisuoni piirtyi pullistuneen hauiksen päälle ja naama punaisena väänsin sen viimeisenkin noston perille.

Treenin jälkeen tunsin todella ansainneeni (vegaanisen) palautusjuomani.

Suosittelen koko sydämestäni ottamaan treenaamisen osaksi elämää ihan heti nyt, lupaan ettet tule sitä katumaan milloinkaan.

Jos haluat uudet jutut uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta.

Ilolla

Jemina


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)