maanantai 1. toukokuuta 2017

3 SUPERLIIKETTÄ TAKAREISILLE

TAKAREIDET VAHVAKSI




Paikat jotka fitnessissä helposti jäävät vähemmälle huomiolle ovat reisien takaosat.
Anatomisesti takareiden muodostavat kaksipäinen reisilihas, puolijänteinen lihas sekä pienempi puolikalvoinen lihas.
Puhuttaessa nämä kuitenkin niputetaan takareisiksi.

Jokaisessa fitnesskeskuksessa todennäköisesti on oma laitteensa takareisille mutta on muitakin tapoja laittaa takareidet töihin.

Yksi hyvä liike on suorin jaloin maastaveto (sjmv) jonka voi tehdä käsipainoilla, tangolla tai vaikka kahvakuulalla.
Jopa vastus- /treenikuminauhalla voi tätä liikettä tehdä, jos ei muuten niin harjoitella tekniikkaa kotona ja hermottaa lihaksia liikkeeseen ennen salille menoa.
Tässä liikkeessä on hyvin tärkeää että selkä pysyy suorassa ja korsetti vahvana tukena.
Tämä liike muokkaa takareisien lisäksi peppua ja alaselkää.





maastaveto suorin jaloin
ALKUASENTO SUORIN JALOIN MAASTAVETO







maastaveto suorin jaloin
SJMV YLÄASENTO






Toinen liike takareisille johon olenkin ihan hurahtanut on takareidet alataljassa.

Eli jumppamaton päällä maataan vatsallaan ja jalkaan kiinnitetään remmi taljasta.
Talja on alhaalla.
Liike aloitetaan suorin jaloin, jalka koukistetaan yhdeksänkymmenen asteen kulmaan ja palautetaan hitaasti, pumpataan niin että poltetta syntyy.

Kannattaa hakea tuntuma alkuun kevyemmällä painolla sillä liian raskaalla aloittaessa voi liikkeen idea jäädä hämäräksi.

Itse tykkään tehdä liikettä niin että ensin teen muutaman toiston raskaammalla painolla jonka jälkeen lasken yhden pykälän kevyemmäksi ja sillä pumppaan lihakset tulille.




takareidet taljassa
TAKAREIDET ALATALJASSA























Tätä ei juuri salilla näy tehtävän mutta sietäisi näkyä sillä tämä on ihan killeri.

Hauskaa tässä liikkeessä on se että siinä missä sjmv kohdistuu takareisien lisäksi myös takalistoon ja alaselkään niin tämä tosiaan eristyy takareisille niin hyvin että painoja ei alkuun paljoa tarvitse laittaa.

Ensimmäistä kertaa tätä liikettä tehdessäni luulin takareisieni olevan paljon vahvemmat sillä usein muissa liikkeissä tulee hyvin apuja muilta lihasryhmiltä eikä kuormitus tule yksin takareisille.
Tätä liikettä tukemassa ovat kyllä myös takaliston lihakset joten peppukin osansa saa, silti ehdottomasti suurimman työn tekevät juuri takareidet.

Laitoin painoa mielestäni vähän mutta kun lähdin koukistamaan jalkaa niin eipä liikahtanutkaan mihinkään:)

Ei muuta kuin kokeilemaan niin huomaatte eron :)



Vielä kolmas todella tehokas liike eli takareidet jumppapallolla.
Kun kaipaa lisää haastetta voi tämän tehdä yhdellä jalalla.





takareidet jumppapallolla
ALKUASENTO

takareidet jumppapallolla
LANTIO YLHÄÄLLÄ KOKO LIIKKEEN AJAN







💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai

Follow my blog with Bloglovin 

tai seuraa Blogit.fi




Vegaanisin fitnessterveisin

Jemina

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)