perjantai 26. toukokuuta 2017

PORRASTREENI



porrastreeni







Porrastreeni kehittää todella hyvin takapuolta, reisiä ja hapenottokykyä eli kuntoa kokonaisvaltaisesti.
Porrastreeniä kannattaa tehdä ainakin kerran viikossa salitreenin ohella.
Jos et tee muuta treeniä niin voit tehdä porrastreenin kolmekin kertaa viikossa.

Voiko tämän parempaa fitnesstreeniä kesällä tehdä!


LÄMMITTELY




Lämmittelyksi kävele portaat ylös ja kipitä alas, portaiden korkeudesta riippuen tee tämä niin monta kertaa että olet lämmennyt.



Tässä muutamia liikkeitä joita yhdistelemällä saat todella tehokkaan plyotreenin portaissa ja jalat tutisemaan.



1. ASKELKYYKKY

 

 

 

porrastreeni askelkyykky
ASKELKYYKYSSÄ PAINO TUKIJALAN KANTAPÄÄLLE JA VOIMA PAKARASTA





Eli älä ponnista alemmalla jalalla vaan tee nousu tukijalan puoleisen pakaralihaksen voimalla.
Kävele portaat askelkyykyin ylös ja kipitä alas.






2. KYYKKYHYPPY

 

 

 

porrastreeni kyykkyhyppy
PYSY KYYKYSSÄ KOKO HYPYN AJAN






Myös ilmassa ollessasi pysy kyykyssä ja tule pehmein polvin alas kyykkyyn. Ponnista suoraan kyykystä uuteen hyppyyn.




 3. LUISTELUHYPPY

 

 

 

 

porrastreeni luisteluhyppy
HYPPÄÄ VASEMMALLE JALALLE JA VIE OIKEA JALKA RISTIIN VASEMMAN JALAN TAAKSE

porrastreeni luisteluhyppy
JA SITTEN OIKEALLE JALALLE JA VASEN JALKA RISTIIN OIKEAN TAAKSE




Luisteluhyppy haastaa tasapainoa hyvin. Tässäkin ponnistetaan pakaralihaksella eikä takimmainen jalka kosketa maata missään vaiheessa.
Nämä portaat olivat vähän turhan kapeat jotta olisi voinut ponnistaa kauemmas sivulle.




4. HARPPAUS PORTAISSA

 

 

 

porrastreeni
HARPO PORTAAT VOIMALLISESTI PONNISTAEN YLÖS

 

 

 

TREENI

 

 

Jos portaat ovat todella korkeat tee jokaista liikettä vain kerran ylös ja kipitä alas mutta jos portaat ovat vähänkään matalat niin nouse yhdellä liikkeellä portaat pari kolme kertaa.


- Liike 1 eli askelkyykyin portaat ylös ja kipitä alas.


- Liike 2 eli kyykkyhypyin portaat ylös.
Voit hypätä myös jalat auki-jalat kiinni tyylillä.
Kipitä alas.

- Liike 3 eli luisteluhypyin ylös ja kipitä alas.

- Liike 4 eli harpo voimakkaasti ponnistaen, miltei juosten portaat ylös.

Toista koko setti kolme kertaa.
Muista juoda paljon vettä!






porrastreeni
VOITTAJAN FIILIKSET JA HIKI VIRTAA






💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi




Tehokkaita pinkomisia toverit!


Vegaanisella sydämellä

Jemina

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)