tiistai 30. toukokuuta 2017

PROTEIINIPITOISET BANAANIKAURAPALLOT



vegaaninen välipala
VEGAANISTA JA PROTEIINIPITOISTA NAPOSTELTAVAA







Nämä proteiinipitoiset banaanikaurapallot maistuvat samaan aikaan pullalta ja herkulliselta välipalapatukalta, eivät sisällä lisättyä sokeria tai rasvaa, sisältävät proteiinia ja ovat suorastaan liioitellun helppo valmistaa.

Voiko tämä olla tottakaan?
Suorastaan täydellinen vegaaninen fitnessherkku.

Sen lisäksi näitä on kiva ottaa mukaan evääksi, eivät säikähdä vaikka olisivat koko päivän tai kauemminkin laukussa kesähelteillä.

Tosin nämä eivät välttämättä näytä kovinkaan kauniilta mutta kaikki muut avut peittoavat tuollaisen  mitättömän ulkonäköseikan mennen tullen :)





RESEPTI




- 2 kypsää banaania
- reilu 2 dl kaurahiutaleita
- 0,5 dl hamppuproteiinijauhetta
- kanelia ja kardemummaa
- pikku ripaus suolaa



Muussaa banaanit kulhossa, sekoita joukkoon kaikki muut ainekset ja pyörittele leivinpaperin päälle pellille pieniksi pyöryköiksi.
Minä sain tästä määrästä taikinaa 16 pikku palleroa eikä kauheasti isompia kannata tehdä jotta kypsyminen olisi optimaalista.
Kypsennä 175 asteisessa uunissa 15 minuuttia.





Tämän ohjeen alkuperäisversion olen joskus muinoin bongannut jostain lehdestä mutta tein siihen pari muutosta, kuten lisäsin hamppuproteiinijauheen proteiinipitoisuutta kasvattamaan.

Sopii hyvin fitnessin harrastajille evääksi, myös dieetille.
Ja terveelliseksi naposteltavaksi ihan kaikille.
Yllätyin tosiaan kuinka pullamaisia näistä tulikaan, vaikka sen kyllä selittää kardemumma parhaiten.

Näitä on kiva tehdä lastenkin kanssa sillä ovat niin tolkuttoman helppo valmistaa.
Ja ainakin minun kaksivuotiaani tykkäsi tosi paljon näistä :)



Herkullisia hetkiä ja eväsretkiä toverit!



💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi




Vegaanisella sydämellä


Jemina


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)