maanantai 29. toukokuuta 2017

SELKÄLIIKKEITÄ TANGOLLA



takaolkapäät ja selkä tangolla








Tangolla saa tehtyä tehokkaita liikkeitä selälle ja takaolkapäille, kehonpainoa hyödyntäen.
Tässä jutussa esittelen kolme parasta liikettä.

Selkään ja takaolkapäille tuntuu useilla olevan vaikea saada tuntumaa.
Ja koska tuntuma ei löydy helposti niin näiden paikkojen treenaaminen ei myöskään ole niin kivaa ja siksi nämä paikat jäävätkin liian vähälle huomiolle muun treenin edestä.
Mitään ihmeitä ei silti tarvita että selkään ja takaolkapäihin tuntuma löytyy, se tarvitsee vain hakea tekemällä.


Tanko löytyy varmasti jokaisesta fitnesskeskuksesta ja kuntosalilta ja näin kesällä myös ulkona olevia tankoja pääsee kunnolla hyödyntämään.
Oikein onnekas olet jos löydät jostain ympäristöstäsi tankoja eri korkeuksilla, saati sitten kokonaisen tankohökkelin kuntoilijoille jonka minä bongasin melko läheltä kotiani.
Nykyään on ihailtavan paljon kaikenlaisia tankoja ja kuntoiluvempaimia ripoteltu lenkkipolkujen varsille ja moniin muihinkin paikkoihin.

 

 

 

LIIKKEITÄ TANGOLLA



 

1. LEUANVETO

 


Ensimmäinen on tietenkin leuanveto joka otteesta riippuen rasittaa hieman eri kohtia.
Leveä myötäote on raskaampi suorittaa ja osuu paremmin leveään selkälihakseen.
Kapea vastaote osuu moniin yläselän lihaksiin ja myös "takaolkapäihin" eli hartialihaksen takalohkoon.
Hauiksetkin pääsevät tätä liikettä tukemaan.

Tekniikasta sen verran että kun olet yläasennossa leuka tangon yläpuolella, kyynärpäät kyljissä, lavat yhdessä alhaalla ja rinta rottingilla niin vedä vielä kyynärpäitä yhdellä liikkeellä taaksepäin.
Näin olet viimeistellyt liikkeen perille asti.






leuanveto
KAPEA VASTAOTE TANGOSTA






Olen harjoitellut leuanvetoa nyt vajaa kolme kuukautta vastuskuminauhan ja negatiivisten leuanvetojen avulla ja voin ylpeänä ilmoittaa että saan jo vedettyä yhden puhtaan leuan alhaalta ylös asti.
Voi tätä riemua ja voiman tuntoa!

Leuanvedon tekniikasta voit käydä enemmän lukemassa aiemmasta jutustani 2 PARASTA LIIKETTÄ KEHONPAINOLLA, OSA 1: LEUANVETO.




2. SOUTU TANGOLLA ROIKKUEN

 

 


soutu tangolla
ALHAALLA PYÖRISTÄ YLÄSELKÄ




soutu tangolla
YLHÄÄLLÄ VEDÄ LAVAT YHTEEN JA RINTA KAARELLE





Tämä on käänteinen soutu jossa itseä vedetään kohti tankoa.
Kädet ovat myötäotteella tangossa suunnilleen hartioiden leveydellä.

Tämän liikkeen voi tehdä myös jalat maassa, 45 asteen kulmassa tankoon nähden.
Kasvot vedetään miltei kiinni tankoon.
Itse halusin tehdä sen tällä kerralla näin, vielä kun oli tankojakin niin kivasti että tämä oli mahdollista.
Liike alkaa alhaalta aina vetämällä lavat voimakkaasti yhteen ja siitä rinta kaarelle.
Oikein hyvä liike selän lihaksille.




3. TAKAOLKAPÄÄSOUTU

 

 

 

takaolkapäät tangolla
HYVIN LEVEÄ MYÖTÄOTE TANGOSTA






takaolkapääsoutu tangolla
KYYNÄRPÄÄT HARTIOIDEN TASOLLA KOKO LIIKKEEN AJAN



takaolkapäät tangolla
45 ASTEEN KULMA TANKOON



takaolkapääsoutu tangolla
VARTALO SUORANA KOKO LIIKKEEN AJAN






Tässä liikkeessä on tärkeää että kyynärpäät pysyvät samassa linjassa hartioiden kanssa koko ajan ja veto tehdään nimenomaan takaolkapäillä eli hartialihasten takalohkoilla.

Varmistaaksesi asian voit koittaa toisella kädellä onko oikea paikka jännittyneenä, mikäli jaksat hetken olla vain toisen käden varassa :)
Voit myös pyytää kaveria koittamaan.




Dippadai, siinäpä tämä tällä kertaa.

Tehoa soutuihin ja vetoihin toverit!



💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi




Vegaanisella sydämellä


Jemina

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)