tiistai 6. kesäkuuta 2017

OODI ELÄMÄLLE



rakkaus







Olen terve, kaikissa sielun ja ruumiin voimissani.
Minulla on hurjan ihana pieni peikkolapsi sekä reilu ja reipas, lämmin aviopuoliso.
Minulla on muutama hyvä ystävä ja heilläkin on ihania lapsia.
Minulla on asunto, terveellistä ruokaa ja puhdasta juomavettä.

Saan hengittää puhdasta ilmaa ja katsella kirkasta taivasta, avaraa sinisyyttä ja muhkeita mahtavia pilvilinnoja.
Saan pulahtaa järveen uimaan kun siltä tuntuu ja kellua veden syleilyssä, kuin alkukohdun lämpimässä lapsivedessä.

Saan toteuttaa itseäni kaikin tavoin, voin laulaa piirtää ja kirjoittaa, tanssia nauraa ja hohottaa.
Saan ratkaista kaikenlaisia arkisia pulmia ja opetella kontrolloimaan ärtyväisyyttäni joka on usein liian herkässä.
Tosin minulla on aina kaikki muutkin tunteet hyvin herkässä.

Saan tuntea hurmioitunutta iloa ohi lentävästä linnusta ja syvää myötätuntoa koppakuoriaisen vuoksi joka toinen siipi ruhjeella kömpii eteenpäin ruohikossa.
Silti se jatkaa eteenpäin!

Kuinka loputtoman, pakahduttavan kiitollinen olen kaikesta tästä minulle siunaantuneesta onnesta ja elämästä, tunteiden ja kokemusten loputtomasta kirjosta!
Kiitollinen olen myös kaikesta osakseni juontuneesta kärsimyksestä ja kuolemasta.






ruusu






Olen miltei joka hetki tietoinen että kuka tahansa ympärilläni olevista ihmisistä saattaa kuolla tai loukkaantua pahasti milloin tahansa.
Saatan kuolla itse tai kolauttaa pääni niin etten muista läheisiäni enää.
Tai joku voi ajaa meidänkin kadullemme suurella rekka-autolla tarkoituksenaan viedä niin monta ihmistä mukanaan kuolemaan kuin suinkin.

Voi niitä piruparkoja jotka kokevat tarpeekseen sellaistakin tehdä.
He eivät varmasti pysty olemaan onnellisia ja kiitollisia elämässään niistä asioista joista heidän oikeasti olisi hyvä olla, nimittäin todellisista asioista.

Jossain soditaan juuri nyt, jotain raiskataan juuri tällä hetkellä kun kirjoitan tätä.
Joku potee tunkkaisessa kämpässään syvää lohduttomuutta ja imee tuttipullosta lonkeroa ja käärii vapisevin käsin sätkää.

Joku ylisuorittaa opiskeluja tai rakentaa uraa mitä ei oikeasti edes tunne omakseen, mutta uskoo että saa hyväksyntää ja arvostusta niin tehdessään.

Joku tuhoaa itseään käyttäytymällä arvottomasti koska ei ole saanut arvostavaa kohtelua lapsuudenkodissaan eikä vielä ymmärrä olevansa kaiken rakkauden ja kunniallisen kohtelun arvoinen.

Meillä kaikilla on vaiheemme ja kaikissa asioissa on liian helppo tuomita ja tuntea vihaa ja ymmärtämättömyyttä, niin pienessä kuin suuressakin.

Jos joku tekee pahaa toiselle niin varmasti tuo tekijä on paljon onnettomampi kuin hänen uhrinsa, vaikka tietenkin toisiakin voi satuttaa mitä moninaisimmin tavoin.







taivas






Minä en halua valehdella koskaan, en halua ajaa omaa etuani valheellisuudella.
En halua tuomita ketään mistään enkä olla välinpitämätön.
Haluan etten huku vihaan enkä myöskään myötätuntoon jota joskus koen sydäntäraastavasti, vaan haluan pystyä elämään tasapainossa niiden kanssa.

Olen pitänyt itsestäni hyvää huolta jo monta vuotta ja olen seurannut puhdasta sydäntäni kaikissa asioissa.
Olen käsitellyt itseni irti lapsuudenkodin vääristymistä ja siitä juontuvista huonoista käyttäytymismalleista.

Aiemmin vedin puoleeni häikälemättömiä ihmisiä jotka ajoivat omaa etuaan kieroudella.
Olin sellaisille hyvä uhri ja ruokin marttyyriuttani heidän avullaan.

Onneksi kasvoin vihdoin aikuiseksi ja hylkäsin kaiken sellaisen.

Voin olla kiitollinen kaikista niistä ihmisistä jotka olivat minulle ilkeitä ja käyttivät hyväuskoisuuttani hyväkseen.
Ilman heitä en olisi voinut käsitellä niitä asioita itsessäni.

Koen vilpittömästi syvää myötätuntoa ja sääliä heitä kohtaan ja toivon että myös he joskus uskaltavat katsoa minkälaista taakkaa kantavat mukanaan, taakkaa joka heidän käyttäytymistään muovailee.


Olen kiitollinen ja onnellinen mielenrauhastani, en kaipaa mitään vaan olen, elän ja hengitän.
Kaikki on tässä ja nyt.

Rakastetaan toisiamme, ymmärtäkäämme että jokainen meistä on suuren ykseyden laadullinen osanen.
Ottakaamme oppia toistemme heikkouksista ja vahvuuksista sen sijaan että tuomitsisimme tai idolisoisimme toisiamme.

Olkaamme kiitollisia jokaisesta aamusta jona saamme herätä, joko ihanan itsemme kanssa tai muiden ihanien tyyppien viereltä.

Arvostakaamme myös eläimiä ja kaikkia eläviä olentoja sekä koko maailmankaikkeutta.


Olen kiitollinen että saan kirjoittaa tänne asioita aina kun haluan ja olen äärettömän kiitollinen jokaiselle joka haluaa juttujani lukea.
Olette arvokkaita ja rakkaita!


Tämä juttu ei liittynytkään fitnessiin mitenkään, paitsi ehkä itsestään huolehtimisessa yleisesti.
Vegaaniuskin kuuluu osana muista välittämiseen.




💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi 



Milläpä muullakaan kuin rakkaudella


Jemina





Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)