perjantai 2. kesäkuuta 2017

PAKARAT JA REIDET TALJASSA


MUOTOA REISIIN JA PEPPUUN






jemina salilla








Tässä tulee muutama hyvä taljassa tehtävä liike taka-, sisä- ja ulkoreisille sekä pepulle.
Eli kaikki kunnon fitnesspeppua ja rautaisia reisiä kaihoavat kuulolla!

Liikkeet ovat hyvin perinteisiä potkuja, loitonnuksia ja lähennyksiä ja tehokkuutensa takia niitä kannattaa tehdäkin :)

Kaikki nämä liikkeet voit tehdä myös jumppakuminauhalla mutta taljassa saat luonnollisesti enemmän vastusta liikkeisiin ja siten myös enemmän lihaskasvua joka tarkoittaa muotoa.
Kuminauhalla voit myös lämmitellä nämä liikkeet ennen varsinaista treeniä ja etsiä tuntumaa haluttuun kohtaan.


Heti alkuun pahoittelen kuvien huonoa laatua.
Otin itse kuvat puhelimeni kameralla peilin kautta ja valo paistoi suoraan takaani ikkunoista, eli äärimmäisen huonot olosuhteet kuvaamiselle mutta mitään ei ollut tehtävissä asian parantamiseksi ja kuvia piti saada :)
Tänään oli muutenkin hyvä ottaa kuvia sillä aamulla salilla oli vain pari ihmistä lisäkseni, mutten siihen hätään saanut ketään kaveriksi kuvaamaan.
Joka tapauksessa kuvista näkee kyllä oleellisen varsin hyvin, joten jos naamani onkin pelkkää pikselipuuroa niin se tuskin ketään haitannee :)



Vinkki!
Remmit kannattaa laittaa valmiiksi molempiin nilkkoihin niin ne voi aina jalkaa vaihtaessa vain napsauttaa pois ja paikoilleen, näin ei tarvitse olla koko ajan availemassa ja säätämässä remmien parissa vaan voi keskittyä itse treeniin.






reidet taljassa
REMMIT JALOISSA







1. TAKAPOTKU TALJASSA

 

 

takapotku taljassa
PIDÄ KUMMALLAKIN KÄDELLÄ KIINNI TALJALAITTEESTA VAIKKA KUVASSA NIIN EN TEE :)






Pidä ryhti suorana ja paino tukijalalla, pää selkärangan jatkeena eli leukaa hieman alaspäin.
Polvi hieman pehmeänä, ei tönkkönä suorassa eikä liian koukussakaan.
Äläkä koukista polvea silloinkaan kun jalka on takana ääriasennossa.

Lähde viemään jalkaa suoraan taaksepäin, tee nosto pakaralla.
Vie jalka niin taakse kuin suinkin saat ja palauta hitaasti.
Työnnä lantiota eteen niin ettei alaselkään tule notkoa missään vaiheessa liikettä.
Potkaistessa hengitä ulos ja palauttaessa hengitä sisään.
Tällä saa huikeaa poltetta pakaraan kun vaan jaksaa kunnolla etsiä sille tuntuman.

Tässä myös selän ojentajat eli alaselkä saa hyvin osumaa.



Toinen vaihtoehto tälle liikkeelle, joka osuu hieman eri kohtaan peppua, on potkaista jalkaa takaviistoon hieman sivulle, kuin luistellessa pitkin vedoin.
Muuten liike suoritetaan täysin samoin.





2. TAKAREIDET TALJASSA

 

 

takareidet taljassa
JUMPPAMATON PÄÄLLÄ PÄINMAKUULLA






Tässä liikkeessä paina häpyluuta alustaa vasten jotta alaselkään ei taaskaan tule notkoa.
Lepuuta päätä ja niskaa käsien tai maton päällä, älä suotta jännitä kumpaakaan.
Koukista jalkaa 90 asteen kulmaan ja palauta hitaasti.
Todella hyvä liike takareisille!
Käy myös katsomassa tähän liittyvä juttuni 3 SUPERLIIKETTÄ TAKAREISILLE.






3. REIDEN LOITONNUS TALJASSA

 

 

reiden loitonnus taljassa
VARTALO SUORANA TUKIJALAN PÄÄLLÄ





Loitonna jalkaa niin pitkälle kuin saat ja palauta hallitusti.
Pidä painopiste koko ajan tukijalalla, lantio edessä ja vatsa piukkana.
Muista hengityksen rytmi!
Hengityksestä treenatessa voit käydä enemmän lukaisemassa aiemmasta jutustani täältä.

Tämä liike osuu reiden ulkosyrjän lisäksi myös pakaraan ja jopa tukijalan reiden sisäsyrjään.
Tietysti myös korsettilihakset joutuvat töihin.






4. REIDEN LÄHENNYS TALJASSA 

 

 

reiden lähennys taljassa
TEHOKAS LIIKE SISÄREISILLE






Tämä on vastaliike loitonnukselle eli reiden lähentäjälihakset, toisin sanoen sisäreidet pääsevät kunnolla töihin.
Toteutus samoin eli ryhti suorana ja painopiste tukijalalla.
Kylki kohti taljaa, taljan puoleista jalkaa lähdetään viemään siitä poispäin niin pitkälle kuin pääsee ja palautetaan hallitusti.




Noniin, ei muuta kuin reidet tulille ja pakarat paukkumaan!






jemina salilla
KUNNON SALISELFIEITÄ :)







💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta, tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi 




Vegaanisella sydämellä


Jemina








Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)