sunnuntai 11. kesäkuuta 2017

POHKEET SMITH-LAITTEESSA





Fitness-uskottavat pohkeet vaativat niille omistettuja liikkeitä.
Pohkeet smith-laitteessa on tehokas liike pohkeille.

Smith-laitteessa pohkeita on kiva tehdä sillä tasapainoa ei tarvita tässäkään kuten vapailla painoilla tehtäessä joten pystyssä pysymisen sijaan voi keskittyä sataprosenttisesti pohkeisiin.

Pohkeita voi smithissä tehdä joko seisaaltaan tai istuen esimerkiksi boksin päällä.

Molempiin liikkeisiin kannattaa ottaa tarpeeksi paksu lauta tai steppilauta päkiöiden alle, näin saat pidennettyä liikerataa ja liikkeestä tulee tehokkaampi.







pohkeet smith-laitteessa
SARJASSAMME ITSE PEILIN KAUTTA OTETUT KUVAT, JOSTA IDEA KUITENKIN TULEE SELVÄKSI ELI POHKEET SMITH-LAITTEESSA ISTUEN







Ota allesi sellainen penkki tai muu palikka että jalat jäävät 90 asteen kulmaan lattiaan nähden, tai vielä jyrkempään.
Eli polvet saavat mieluummin nousta ylemmäs kuin että olisivat loivasti alaviistoon.
Alaviisto on tässä liikkeessä huono.

Laita pehmuste tankoon ja tanko hyvin lähelle polvia muttei tietenkään polvilumpioiden päälle.
Aseta lauta tai steppilauta päkiöidesi alle.

Pidä ryhti suorana ja päkiät laudan päällä.
Lähde nostamaan kantapäitä ylös, aivan ääriasentoon.
Tee kunnon rutistus pohkeilla yläasennossa.

Laske hitaasti alas, vie kantapäitä kohti lattiaa niin että tunnet kunnon venytyksen pohkeissa.

Tässäkään liikkeessä ei mitään pientä pumppaavaa nytkyttelyä vaan pitkä ja hallittu liikerata.

Muista ajatella pohkeita eli lihasta jolla tankoa nostat.
Se kannatta aina mitä tahansa lihasta työstettäessä.








pohkeet smithissä
ALHAALLA KANTAPÄÄT KOHTI LATTIAA





pohkeet smith-laitteessa
YLHÄÄLLÄ KUNNON RUTISTUS POHKEILLA






Seisaaltaan pohkeet tehdään smith-laitteessa samalla tavalla päkiät laudan päällä, mutta tanko on harteilla aivan kuin takakyykkyjä tehtäessä.
Kannattaa tehdä kumpaakin versiota.


Lue myös aiempi juttuni TEHOKAS LIIKE POHKEILLE.  



Kuten muuten huomaatte, minulla ei ole lenkkareita jalassa vaan tuollaiset vanhat kunnon jumppatossut :)
Tykkään ihan tosi paljon pitää niitä salilla vaikka joskus pidän silti lenkkareitakin.








jumppatossut
MAHTAVAT FITNESSTOSSUT :)







Joihinkin juttuihin fitnessissä, kuten kyykkyihin taljassa tarvitaan kyllä lenkkarit sillä tossujen kanssa vaan luisuu pitkin lattiaa painopakan perässä.

Muuten menee usein kausiluontoisesti kumpia pidän, pari kuukautta tossuja ja sitten taas lenkkareita.

Jotenkin on maanläheisempi ja tukevampi olo jumppatossuilla.
Ehkä olisin paljain jaloin jos hygieniasyyt ja -säädökset sen sallisivat.

Tosin nuo tossut eivät ole vegaaniset sillä niiden pohja on jonkun nahkaa.
Uutena en silti nahkapohjaisia ostaisi, nämäkin ovat kirpputorilöytö.

Sitäpaitsi, kun ajattelen asiaa niin mieluummin käyttäisin tossuja joiden pohjanahka olisi tehty edesmenneen isäni selkänahasta kuin jonkun (todennäköisesti lehmän) jota en ole koskaan edes tavannut.
Olisi jotenkin merkityksellisempi olo niitä pitää.
Eikä tuntuisi yhtä kaamealta.


Mutta mitenkäs te, tykkäättekö treenata lenkkareilla vai paljain jaloin?
Mites juoksu, onko se kivaa ilman lenkkareita?
Juokseeko kukaan (muu) ilman kenkiä?



💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi  




Fitnessterveisin


Jemina










Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)