keskiviikko 7. kesäkuuta 2017

TEHOKAS LIIKE POHKEILLE



pohkeet jalkaprässissä
POHJEPRÄSSI






Usein fitnessissä pohkeet jäävät vähemmälle huomiolle kun jalkoja treenataan.
Saatetaan muistaa treenin lopuksi tehdä vähän niitä pohkeitakin.
Kuitenkin pohkeita on hyvä vahvistaa siinä missä muitakin lihaksia, voiman ja lihastasapainon takia.

Toisten on vaikeampi saada pohkeisiin lihaa vaikka kuinka pumppailisi ja joillain taas pohkeet pullistuvat hyvinkin helposti.
Se on sitä genetiikkaa mutta jos pohkeita viitsii treenata niin väittäisin että jokainen saa kyllä lihasta aikaiseksi.

Jos haluat panostaa pohkeisiin niin aloita jalkapäivä juuri pohjeliikkeillä, näin jaksat treenata ne kunnolla ennen kuin väsytät ne muiden liikkeiden avustamisella.


Tehokas liike pohkeille löytyy jalkaprässistä.
Muitakin hyviä liikkeitä toki on ja samalla tavoin kuin muillekin lihaksille kannattaa pohkeille antaa erilaisia ärsykkeitä vaihtelemalla liikkeitä sopivin väliajoin.

Jostain syystä en ollut tähän liikkeeseen aiemmin törmännyt ja löysinkin sen ihan itse kerran salilla kun päätin panostaa pohkeisiin ja mietin erilaisia tapoja niitä työstää.

Toki tämä liike on varmasti "vanha" liike ja tehty niin kauan kuin jalkaprässejä on ollut mutta itselleni se oli uusi keksintö.

Oli muuten tosi kiva keksintö sillä tässä ei tarvita tasapainoa kuten seisten tehtävissä pohjeliikkeissä (esim. pohjenostot käsipainoilla laudan päällä) ja siksi tässä voikin käyttää paljon enemmän painoja turvallisesti, ja liike myös eristyy tehokkaasti vain pohkeille.


Tämän voi tehdä myös vaakaprässissä jossa itseä työnnetään pois levystä, toisin kuin tuossa yläviistoon työnnettävässä prässissä jossa levyä työnnetään poispäin itsestä.








jalkaprässi
VAAKAPRÄSSI JOSSA TUOLI ON LIIKKUVA OSA





pohjeprässi
ALKUASENNOSSA PÄKIÄT LEVYLLÄ, KANTAPÄÄT REUNAN YLI






pohjeprässi
TYÖNNETÄÄN PÄKIÖILLÄ NIIN PITKÄLLE KUIN PYSTYY





Palauta liike aina hyvin hitaasti alkuasentoon ja anna kantapäiden mennä niin pitkälle reunan yli että tunnet kunnon venytyksen pohkeissa.
Liike kannattaa tehdä muutenkin hyvin hitaasti ja halliten, viemällä liikkeen molemmissa päissä aina loppuun asti, eli ei nopeasti ja vajaalla liikeradalla pumpaten.

Polvet pidetään pehmeinä hieman koukussa eli ei tönkköinä.







pohkeet jalkaprässillä
KANTAPÄÄT REUNAN YLI NIIN ETTÄ POHKEET VENYVÄT



pohjeliike
TYÖNNETÄÄN PÄKIÖILLÄ ÄÄRIMMILLEEN JA POLVIA EI LAITETA LUKKOON






Noniin, eipä muuta kuin muhkeita pohkeita työstämään toverit :)





💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi



Vegaanisella sydämellä


Jemina









Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)