sunnuntai 9. heinäkuuta 2017

VINKKEJÄ KESÄLAITUMILLE



jemina
sisältää mainoslinkkejä








Kesällä on kiva olla joutilaana ja lipua paikasta toiseen vaiston varassa.
Sen takia on hyvä varmistaa että mukana kulkee jotain ravintoainerikasta välipalaa ettei nälkä tai heikotus pääse yllättämään.

Erityisesti vegaanin on tärkeää huolehtia eväistä sillä vielä tänäkään päivänä ei ihan joka paikasta saa vegaanista apetta, vaikka hyvällä mallilla siinäkin jo ollaan.

Myös fitnessin kultaisen ideologian mukaan eläjien ja yleisesti painoaan tarkkailevien tai muutenkin ihmisten jotka haluavat valita jotain muuta kuin vastaantulevan grillikojun antimia kannattaa pitää huoli eväspuolesta itse.

Fitnessharrastajat haluavat varmasti myös tarkkailla proteiinien saantia jotta lihaskatoa ei pääsisi kesähelteilläkään tapahtumaan.

Tässä siis muutama vinkki mitä voi mukaan ottaa kun lähtee kesäistä kaupunkia valloittamaan.





1. PROTEIINIJAUHE + SHEIKKERI

 

 

smartshake ja riisiproteiinijauhe
PUHDISTAMON RIISIPROTEIINI MAKUNA SUKLAA JA KÄTEVÄ SMARTSHAKE

 

 

 

 

Kyllä vaan, proteiinijuomaa voi juoda muutenkin kuin treenin jälkeen.

Kun lisäät riisiproteiinijauheeseen lusikallisen intiaanisokeria ja nappaat vielä banaanin kylkeen niin nälkä on tiessään ja elimistö saa hyvin imeytyviä proteiineja sekä hiilihydraatteja heti käyttöönsä, ilman kesäkuntoa uhmaavia kaloreita :)

Hyvien rasvojen saanti kannattaa myös turvata joten tähän ateriaan kannattaa lisätä vielä kourallinen saksanpähkinöitä.






saksanpähkinät
SAKSANPÄHKINÖISTÄ HYVÄÄ RASVAA





Herkullista ja lihaskunnon säilyttävää apetta jonka voimin jaksaa taas seikkailla.

Proteiinijuomaa ei kuitenkaan kannata juoda kuin korkeintaan kaksi kertaa päivässä eikä se loputtomiin korvaa kiinteää "oikeaa" ruokaa, mutta täydentää hyvin.

Minulla on tuollainen smartshake jonka lokerot ovat tosiaan käytännölliset, sillä niihin voi varastoida proteiinijauheen ja sekoittaa veteen vasta kun haluaa sen käyttää.

Lokeroissa voi toki kuljettaa mukana mitä tahansa muutakin, esimerkiksi sen kourallisen pähkinöitä tai vaikka noppia jatsin pelaamista varten :)

Voit myös tehdä tuoreen salaatin sheikkeriin valmiiksi ja itsetehtyä salaatinkastiketta toiseen lokeroon ja sitruunanviipaleita toiseen!

Lokerot kierretään sheikkerin pohjaan kiinni ja ovat täysin tiiviit.

Smartshaken löydät eri väreissä täältä.





2. EVÄÄKSI BANAANIKAURAPALLOT

 

 

banaanikaurapallot
HERKULLISIA JA RAVITSEVIA BANAANIKAURAPALLOJA






Nämä pullanmakuiset proteiinipyörykät ovat mitä oivallisin valinta reissuun, sillä ne ensinnäkin säilyvät hyvin helteellä ja sen lisäksi niistä saa hyvin proteiinia ja hiilihydraattia sekä paljon hivenaineita, mm. rautaa.

Sopivat hyvin fitnessdiettaajallekin sillä näihin ei lisätä sokeria tai edes rasvaa.

Nämä myös maistuvat todella hyvältä joten niitä kelpaa tarjota kavereillekin.
Tosin ne eivät näytä kaikista kauneimmalta mutta maku on sitäkin parempi.

Reseptin näihin vegaanin (ja toki muidenkin) luottoeväisiin löydät näille omistetusta jutustani täältä.





3. EAA -drinkki 

 

 

EAA drinkki
KESÄN RAIKKAIN JA TERVEELLISIN DRINKKI VIHREÄ OMENA

 

 

 

Essential Amino Acids eli tarvittavat aminohapot saat ravintolisänä helposti aivan mahtavan makuisen raikkaan juoman muodossa ja sillä turvaat arvokkaiden lihastesi säilymistä.

EAA on jauheena joten siihen lisäät vain pari-kolme desiä kylmää vettä ja raikas makea omenainen kesäjuoma on valmis.
Ja varmasti terveellisempi kuin se terassin näyttävinkään päivänvarjodrinkki, eikä maussakaan jää kakkossijalle.

Itse juon tällaisen heti ensimmäisenä aamulla jotta yöllinen paasto ja siitä johtuva lihaskatabolia pysähtyisi kun elimistö saa heti kaikki tarvittavat aminohapot joilla lihaksia rakennetaan.
Sen lisäksi juon tällaisen myös juuri ennen treeniä.
Jos on välipäivä treenistä niin saatan juoda drinkin illalla viimeisenä.

Näitäkään drinkkejä ei kannata pitkin päivää siemailla, mielestäni kaksi kertaa päivässä, molemmilla kerroilla yksi mitallinen eli sen 11 grammaa per lasillinen on hyvä määrä, vaikka jotkut superammattilaiset juovat tällaisen ennen jokaista ateriaa.

Tilasin juuri hiljattain tämän Nutri worksin vihreän omenan makuisen EAA -jauheen ja vaikka suhtauduin pienellä varauksella tuotteen makuun niin sehän oli aivan mahtavan raikas ja omenainen, eikä lainkaan keinotekoisen imelä.
Makeutusaineena on luonnollinen stevia ja tuote on vegaaninen eli ei sisällä mitään eläinperäistä.

Kyseinen Nutri worksin vihreän omenan makuinen EAA -jauhe löytyy täältä.







vegaaninen EAA -jauhe
VEGAANINEN EAA -JAUHE






Lisäksi mukana voi kuljettaa hedelmiä ja tietysti vaikka eväsleipiä.
Mansikkakojuja on kaupungilla monessa paikassa ja niitä ainakin itse ahkerasti hyödynnän :)

Mukavaa kesää rakkaat toverit!



💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi   




Jemina





















Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)