tiistai 1. elokuuta 2017

HARTIAT KUNTOON!



hartiaveto lattialla
VAUVANA JÄLLEEN






Tällä hyvin yksinkertaisella tavalla saat hartioihin liikkuvuutta sekä pidät selän ja hartiat kaikenkaikkiaan kunnossa kuin vauvalla.

Joten kaikki hartiajumiset kuulolla!

Vetristämisen lisäksi harjoite tukee myös muita juttuja kuten leuanvetoa tai käsilläseisontaa.
Jos siis tavoitteissa on käsilläseisonta etkä ole sitä vielä ottanut haltuun niin aloita tällä :)






hartiaveto lattialla
LATTIALLA VATSALLAAN KÄDET SUORINA EDESSÄ


hartiaveto lattialla
VEDÄ ITSESI KÄMMENTEN VIEREEN JA TYÖNNÄ TAKAISIN



hartiaveto lattialla
JOKA TOINEN VETO KÄDET LÄHELLÄ TOISIAAN






Kasvot on hyvä pitää kohti lattiaa ettei niska rasitu.
Alasti tai kumipuku päällä tämä ei onnistu sillä vartalosi täytyy liukua kitkattomasti lattialla.
Voit myös maata viltin tai pyyhkeen päällä tätä tehdessä.

Aloita veto kädet suorina, vuorotellen leveällä ja kapealla "otteella" niin että vedät lapoja voimakkaasti yhteen.

Paina kämmenet maahan ja vedä itseäsi eteenpäin.

Leveällä otteella vedä rintakehä aina kämmeniin asti ja vielä siitä ylikin, jolloin veto vaihtuu työnnöksi.

Työnnä itsesi takaisin niin että käsivarret suoristuvat kokonaan.

Voit myös vetää itsesi kerralla huoneen poikki ja sitten työntää takaisin.

Kerralla sellainen viisi minuuttia onpi melko hyvä aika ja vähintään pari kertaa viikossa, sillä saa jo vetreyttä paljon aikaan.


Todella alkukantaisen tunteen saat jos samalla leikit olevasi Niilin krokotiili joka veden pintarajassa vaanii.
Minä saan lapsoseni joka kerta aivan kiljahtelemaan jossain riemun ja kauhun rajamailla kun häntä kiiluvin silmin vaanin ja vedän itseäni pitkin asuntoa hänen perässään :)


Tämä on melko raskaskin liike mutta ajatelkaapa että tällä tavoin me kaikki lähdemme liikkeelle.

Muistan kuinka tarmokkaasti tuo lapsukaiseni itseään vauvana veteli pitkin lattioita yllättävän pitkiäkin matkoja.
Kun hän näki kauempana jotain mihin ei ollut päässyt vielä tutustumaan, kuten avonaisen vaatehuoneen oven hän lähti hyvin määrätietoisesti sinne suuntaan tehden erityisen pitkiä vakaita vetoja.

Mikä päämäärätietoisuus!

Koitin silloin itse tehdä saman perässä ja voin kertoa ettei se minulle ollut yhtään niin helppoa.
Vauvaa auttaa todella paljon se ettei hän pääse millään muulla tavalla liikkumaan.
Varmasti harjoittelisin tätä itsekin enemmän jos jalkani yhtäkkiä haihtuisivat.

Palatkaa toverit maan tasalle vauvoiksi jälleen ja lähtekää sieltä uudestaan liikkeelle!
Saatte hartiat supervetreiksi ja mielen hetkeksi pelkistymään.
Tekee uskomattoman hyvää kokonaisvaltaisesti :)





💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi






Vegaanisin fitnessterveisin 


Jemina 










Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)