maanantai 7. elokuuta 2017

TEHOKKAITA PEPPULIIKKEITÄ TUOLILLA



jemina tuolitreeni






Jes, näytän tällä kertaa pari tehokkaaksi havaitsemaani pakaralihasliikettä joihin tarvitaan avuksi vain tuoli, joten näitä voi hyvin tehdä kotonakin.

Itse teen näitä jalkapäivinä salilla viimeistelevinä liikkeinä ja käytän välineenä boxia.
Boxi on siitä hyvä että sen saa kylkeä kääntämällä korkeammaksi tai matalammaksi.

Viimeisenä liikkeenä tykkään tehdä näitä siksi koska näillä saa jo valmiiksi väsytetyt jalat ja takaliston todella tutisemaan.
Mutta ihan itsenäisestä treenistäkin tämä käy jos tekee enemmän sarjoja ja voihan rinnalle ottaa vaikka kahvakuulan tai levypainon jos lisäpainoja haluaa käyttää.

Teinkin näitä juuri treeneissä kaksi päivää sitten ja vieläkin on peppu niin kipeänä että istumaan meno ja itse istuminenkin sattuu.

Tässä siis tulevat nämä yksinkertaiset ja tehokkaat liikkeet!




1. TUOLILLE ISTAHDUS




tuolille istahdus
AIVAN KONKREETTISESTI ISTAHDA TUOLILLE




Yhdellä jalalla seisten, paino kantapäällä lähdetään istahtamaan tuolille.
Tuolille tosiaan ihan istahdetaan ja siitä taas lähdetään nousemaan paino edelleen kantapäällä ja pakarasta haetaan voima.

Laskeutuessa liike ottaa enemmän etureiteen ja noustessa pakaraan, ainakin jos todella hakee tuntuman siihen.

Toinen jalka suoraan eteenpäin, polvet vierekkäin muttei kiinni toisissaan.
Eli hallittua liikettä.
Tosin minulla viimeiset istahdukset saattavat rysähtää alas mutta silloin onkin aika lopettaa liike :)
Eli niin kauan voi peppua ja jalkoja tällä hapottaa kun vaan tekniikka säilyy hallittuna.

Tämä liike muuttuu tehokkaammaksi mitä matalampi tuoli on.





2. TUOLILLE NOUSU





tuolille nousu
PAINO MYÖS TUOLILLE NOUSUSSA KANTAPÄÄLLÄ





Tähän taasen haastavutta saa mitä korkeammalle joutuu astumaan.

Tässä liikkeessä ei missään tapauksessa ponnisteta ylös vaan hitaasti noustaan pakaralla töitä tehden, paino kantapäällä.
Ja laskeutuminen tapahtuu yhtä hallitusti.

Voit tehdä joko vuorojaloin tai sitten jalan kerrallaan.

Käytän tässä liikkessä yleensä kahvakuulaa lisäpainona mutta tuolille istahdus on pelkällä kehonpainolla tehtynä aivan tarpeeksi haastava sellaisenaan.


Eipä muuta kuin tehokasta alkanutta viikkoa ja pakarat tulille toverit!



💙 Jos haluat uudet juttuni uunituoreina, käy tykkäämässä blogini FACEBOOK -sivusta tai
Follow my blog with Bloglovin 
tai seuraa Blogit.fi





Vegaanisin fitnessterveisin


Jemina


















Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kysy tai kommentoi rohkeasti, katsotaan mitä asialle voi tehdä :)